Беларуская мова

__________________
Не проста ў словы я гуляю! На мове роднай размаўляю!

   Рыхтуемся да кантрольнай работы 14.11         
Тэма: "Сказ"    
  
1. Пастаў у канцы сказаў патрэбныя знакі прыпынку:     

Наша школа вялікая і прыгожая ______
У якім класе ты вучышся _______

Вучыцеся, дзеткі, добра ______

Я малюю сонца ___
Які цудоўны дзянёчак ___
Хто гэта так прыгожа спявае ___

2. Заданні на адрозненне тыпаў сказаў. Трэба выпісаць з тэксту або апавядальны, або пытальны, або пабуджальны сказ.
   Лес знаходзіўся ў лагчыне.Тут раслі высокія яліны. Ты чуеш, як шапочуць бярозы? Над арэшнікам гусціўся ядловец. Як тут ціха і спакойна! Часцей бывайце ў лесе. 

3. Са слоў складзі сказ. Запішы яго.
 высокая,  азярком, паднялася, над вясёлка

4. Падзялі тэкст на сказы. Запішы, правільна афармляючы сказы на пісьме, устаў прапушчаныя літары.

Каля пад__езда стаі__ь машына яна пад’ехала няда__на сям__я прыехала з адпачынку тата чытае аб__яву  дзе__і  кінулі вераб__ям крошкі  лю__ей радуе добрае надвор’е

5 заданне высокага ўзроўня. 
Для яго выканання патрабуецца ўменне ставіць пытанні да слоў. 
Напрыклад: як? ціха,   што робіць? маўчыць,  дзе? у лесе,  які?  высокі, хто? вавёрка
___________________________

Рыхтуемся да кантрольнага слоўнікавага дыктанта           
15.10.
👉Паўтараем напісанне слоўнікавых слоў. 
У гэтым годзе вучылі слова ВОСЕНЬСКІ.
Астатнія словы будуць з 2 класа. Усяго 8 слоў.
_______________________

Паважаныя бацькі! 
  Прапаную вам разам з дзеткамі паўтарыць некаторыя 
словы нашай цудоўнай мовы 
(малюнак - спасылка на карткі)
_____________________________
Галосныя гукі [о], [э] — [а]. 
Правапіс слоў з літарамі о, э — а 
_____________________________
Націск у слове
Склад, які вымаўляецца мацней за іншыя склады, 
называецца націскным: ква-тэ´-ра, 
ку´-хня. 
Усе астатнія склады ў слове — ненаціскныя.

_________________________
Склад. Падзел слоў на склады. Перанос слоў
Колькі ў слове галосных гукаў, столькі і складоў: 
лёд, зі-ма, хо-лад, за-ве-я.
___________________
Правапіс слоў з ў
 Гук [ў] - зычны, гук [у] - галосны.
 Для практыкаванняў:
1.Выпраўце памылкі ў напісанні слоў.
   Воук, пушысты, лоўкі, бабўля, праляцеу, працавау, заўсёды,
ахоуваць, абрўс, працаунік, жоўты, поуны. рўчка, рўхавы.

2. Прачытайце. Устаўце замест кропак прапушчаныя літары.
Падкрэсліце склады з літарай ў.

    Сцішы_ся  і пасіве_  ад мароз_ лес. Зашы_ся малады дзяцел у 
старое д_пло і сядзіць там не пі_шы, не е_шы.  Вылеце_  ён з 
д_пла, се_ на с_к і не пазна_ свайго лес_.  На_кол стаялі белыя
п_шыстыя дрэвы. 

3. Змяніце словы па ўзоры. Запішыце іх парамі. 
Падкрэсліце ў.
Узор: чытала - чытаў.

   Рашала, дапамагала, ляпіла, даглядала, майстравала, 
сачыла, бяліла, фарбавала, суцяшала.

________________________________
Напісанне вялікай літары ў словах
      1.Дапоўні сказы патрэбнымі словамі.
У мамы сын_______ любіць гуляць з коцікам______.
Бабуля   _________ жыве ў
вёсцы ________.________і_______зрабілі кармушку
для птушак.   На беразе ракі  ___________ хлопчыкі______
і ________  лавілі рыбу.
2. .Закрэслі лішнюю літару ў дужках. Растлумач
свой выбар.
  • У дзяўчынкі (Г, г)рушы ў кашы ляжалі (Г, г)рушы.

  • Цётка (П, п)оля прыйшла позна з (П, п)оля.

  • Валодзя (Ш, ш)пакоў зрабіў домік для (Ш, ш)пакоў.

  • Барыс (В, в)асількоў прынёс матулі букет (В, в)асількоў.

  • 3. Падкрэслі ў словах вялікую літару. Растлумач правапіс.

Мінск, Свіслач, Зорка, Багдановіч, Беларусь, Нарач, Рыжуха, Андрэйка, Янка Купала, Віцебск, Ірына, Нясвіж, Ракаў, Ганна Пятроўна.

4. Запішы словы ў алфавітным парадку. Падкрэслі вялікую літару адной рыскай. Растлумач напісанне

вялікай літары.

Вольга, Сож, Прыпяць, Брыль, Ракаў, Магілёў, Алена, Іванавіч, Машэраў, Полацк, Дзяніс, Ганна.



ПАДРЫХТОЎКА ДА КАНТРОЛЬНАЙ РАБОТЫ 
1. Запішыце назвы месяцаў у алфавітным  парадку: 
Люты, май, красавік, ліпень, чэрвень, снежань.
2. Выберы радок, у якім словы запісаны ў алфавітным парадку:
а) зайцы, вавёркі, алені, лісы, ласі, ваўкі.
б) баравік, грузд, лісічка, масляк, падасінавік.
3. Запішы словы, падкрэслі галосныя.
Буслы, капуста, яблык, вядро, ягады, пераехаць.
4. Выберы патрэбную літару і запішы сказы:
Паляўнічы ўзяў з сабой на паляванне (С, с)абаку (Б, б)арсік. У (К,к)ошкі (М, м)уркі былі (К, к)ацяняты (М, м)урзік і (В, в)аська.
5. Устаў літары ў або у і запішы спалучэнні слоў. 
Жо...ты ліст, ша...ковая х...стка, добры  ...раджай, ц...до...ны чалавек, добры   наста...нік.  
6. Запішы словы, падзяляючы іх на склады.
Васількі, лейка, карэнне,  пальчыкі, лаўка
____________________________

        Разам з першакласнікамі паўтарыце назвы асноўных колераў.
   Флэш-карткі дапамогуць вам і нашым маленькім вучням:
________________________________

На чарговых занятках па роднай мове мы вывучылі назвы  пор года і месяцаў.
 Дапамогуць замацаваць вывучанае карткі:
!!!  Звярніце ўвагу на тое, што значна часцей ужываецца назва "май".
_______________________________
Кажан, дзік, пацук....
Цудоўныя словы роднай мовы! Прыкладаем намаганні! Вучым беларускую мову)
За занятках па роднай мове дзеткі даведаліся, як гучаць назвы звяроў.
Цікава пагуляць з карткамі ўсёй сям'ёй:
____________________________________
На гэтым тыдні мы знаёмімся са словамі, якія называюць птушак.
    Вы ведаеце, што за птушка зязюля або крумкач? А дзеткі ведаюць!!! 
    Новыя словы паўтарыць і добра вывучыць дапамогуць флэш-карткі:
Родная мова - гэта цікава!
____________________________________
На занятках па беларускай мове вучні пазнаёміліся со словамі, якія называюць АГАРОДНІНУ.

З дапамогай картак вы можаце паўтарыць вывучаныя словы, або даведацца пра словы незнаёмыя.

https://kids-flashcards.com/ru/free-printable/ovoshchi-razvivayushchie-kartochki-na-belaruskom#lg=1&slide=14

______________________________________

Комментариев нет:

Отправить комментарий